מה זה יוגה?
שיעורי היוגה בסטודיו מתמקדים בעיקר באספקט אחד של היוגה שנקרא תרגול האסאנה – התרגול הפיזי – התנוחות. החיבור לתרגול בדרך כלל אצל המתרגל החדש מגיע מתוך חיבור פיזי לאימון הגופני של החיזוק, הגמישות והנשימה שמתורגלים ביוגה. האימון הפיזיולוגי של היוגה הוא אלמנט חשוב בפני עצמו (נפש בריאה בגוף בריא), אבל הוא מהווה גם מבואה לתרגול המנטלי/תודעתי. דרך ההתבוננות פנימה, לקיחת הזמן הזה לעצמינו וההקשבה לגוף שלנו ולמחשבות שלנו, אפשר ללמוד הרבה על עצמינו ועל החיים שלנו. בעצם, התירגול הפיזי והתיאוריה שמאחורי הפילוסופיה של היוגה הם שני צדדים של אותו מטבע.

המילה יוגה בסנסקריט פרושה איחוד. האיחוד בין המיינד/התודעה והאני שמתנהל בסביבה. זהו איחוד שקיים תמיד אבל אנחנו לומדים דרך תירגול ההשקטה וההתבוננות לראות ולחוות את האיחוד הזה – האמת.

בסוטורות של פטנג’לי, (הטקסט העיקרי שמהווה את הבסיס לפילוסופית היוגה) נכתב: yoga chitta viriti nirodaha, שמשמעותה שהיוגה היא השקטת תנודות התודעה.

יוגה לבונטין
הינו מרחב מקסים, מואר ונעים לתרגול יוגה בתל אביב. ביוגה קיימות שיטות שונות שנותנות דגש על אלמנטים מסויימים בתרגול תנוחות יוגה. כיום, שיטות היוגה המרכזיות הנלמדות ביוגה לבונטין מושתתות בעיקרן על ויניאסה כלומר תרגול דינמי, תנועתי, שמבוסס על החיבור בין הנשימה לתנועה.

למתרגל החדש ישנם כמה שיעורים שמוכוונים ומיועדים עבורו:
שיעור יסודות – יום שני 20:30 – המורה יעל. בשיעור נלמדות אבני הבניין לתרגול תנוחות היוגה הבסיסיות והאלמנטים מרכזיים בתרגול יוגה.

שיעור אשטנגה מתחילים – יום חמישי 20:30 – המורה נטע. בשיעור נלמדות תנוחות מרכזיות השאובות מסדרת התנוחות של אשטנגה יוגה ואלמנטים מרכזיים בשיטה כמו נשימת אוג’יי.

שיעורי אימון אישי / מייסור סטייל – ימי ב’ וד’ 7:30-10:20, ימי א’, ג’ וה’ 7:00-09:45 ויום שבת 09:30-12:30. שיעורים אלה מועברים כמו שיעור פרטי, אך במקביל עם כמה תלמידים שנוכחים בסטודיו. המורה מלמד את התלמיד דבר מה והתלמיד חוזר ולומד את הדבר וכך המורה מקדם ומלמד את התלמיד לפי רמתו בהסתמך על סדרות התנוחות של אשטנגה יוגה.

אנשים שונים מתחברים לשיטות תרגול שונות ולמורים שונים. ההמלצה שלנו היא בתחילת הדרך להתנסות עם שיעורים ומורים מגוונים על מנת למצוא את הדרך שנכונה וקוסמת לכם.

הדבר שלנו ביוגה לבונטין היה חשוב ביותר הוא להביא מורים מקצועיים, עמוקים וטובים במיוחד ולכן אנחנו מתחייבים על רמת הוראה מצויינת ולתלמיד רק נשאר לחוש את מידת החיבור והטעם האישי שלו.

דגשים פרקטים

  • כדאי להגיע לפחות 10 דקות לפני תחילת השיעור.
  • לפני השיעור הראשון יש למלא טופס רישום ושאלות בריאותיות ואף ליידע את המורה במידה ויש דבר מה בריאותי חריג.
  • את אימון היוגה מוטב לבצע על קיבה קלה. עדיף לא לאכול 3 שעות לפני האימון.
  • בואו לבושים בבגדים שנוח לכם בהם ומאפשרים לגוף לנוע בחופשיות.
  • האימון מתבצע ברגליים יחפות
  • בסטודיו ישנו ציוד שמתאים לתרגול וישנם מזרונים שניתן להשתמש בהם. במידה ויש לכם מזרון אישי, מומלץ להביא אותו עמכם ולתרגל עליו.
  • בזמן השיעור זכרו שהמטרה של היוגה זו הקשבה לכן שימו לב שאתם לא עובדים מתוך כאב ומתוך הרגשה של אי-נוחות.
  • נשמח מאוד לעזור לכם בכל בקשה, התלבטות או שאלה שישנה. אם לגבי אופי היוגה שמתאימה לכם, כמות הפעמים שמומלץ לתרגל ואם לגבי עיניינים אדמינסטרטיבים וכספיים .